FILMOSKOPIJA: Projekcija filma „Teret“ i radionice filmske kritike

Redakcija Filmoskopije ovog septembra započinje novi projekat, naslovljen Filmoskopija – decentralizovana kritika, koji za cilj ima razvijanje kritičke misli kod mladih, promovisanje filmske kulture i srpskog filma, decentralizaciju filmske ponude, te upoznavanje mladih sa filmskim ostvarenjima koja pokreću dijalog o akutnim problemima našeg društva.

Projekat podrazumeva objavljivanje knjige Filmoskopija – Odabrani tekstovi o savremenom srpskom filmu 2010-2023. i kritičarsku turneju u pet gradova u Srbiji koja će početi radionicom filmske kritike za učenike i učenice srednjih škola u Subotici, a zatim, u narednim mesecima, obići i Požegu, Niš, Kragujevac i Zrenjanin.

U petak, 22. septembra, s početkom u 19h, u prostorijama udruženja građana Klara i Rosa u Subotici održaće se kratko predstavljanje dosadašnjeg rada redakcije, a potom i besplatna projekcija filma Teret reditelja Ognjena Glavonića (2018).

U subotu, 23. septembra, članovi redakcije Katarina Koljević i Dejan Prćić održaće radionicu filmske kritike na kojoj će lokalni srednjoškolci imati priliku da savladaju osnove filmske kritike i da pišu o filmu Teret. Svi zainteresovani srednjoškolci mogu se prijaviti na radionicu na mejl filmoskopija@fcs.rs (mejl nasloviti: SUBOTICA – RADIONICA).

Knjiga Filmoskopija: Odabrani tekstovi o savremenom srpskom filmu 2010-2023, koja će uskoro izaći iz štampe, donosi 32 teksta o savremenom srpskom filmu, prethodno objavljena na Filmoskopiji i redigovana za potrebe zbornika. Tekstove je odabrao i uredio Nikola Radić, uz pomoć Dejana Prćića, a izdavač je R&F iz Subotice, u saradnji sa Filmskim centrom Srbije.

Projekat Filmoskopija – decentralizovana kritika organizuje Agencija za bavljenje umetničkim stvaralaštvom R&F u Subotici uz podršku Vlade Švajcarske, u okviru projekta Kultura za demokratiju koji realizuje Hartefakt fond. Osnovan 2019. godine s ciljem razvijanja kritičke misli kod mladih, portal Filmoskopija funkcioniše pod pokroviteljstvom Filmskog centra Srbije, a u saradnji sa NFC Filmart.